Regler for Nutridome-butikker
1. GENERELLE BESTEMMELSER
1.1. Den internetbutik, der er tilgængelig på www.nutridome.dk, drives af Abriga Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością med hjemsted i Radom, Staromiejska 8/12, 26-600 Radom, Polen. Virksomheden er registreret i det polske erhvervsregister (KRS) under nummer 0000700689, momsnummer PL5272825059. Selskabet sælger varer i Danmark via den nævnte internetbutik, herefter kaldet “Butikken” eller “Internetbutikken”.
1.2. Disse vilkår er rettet mod kunder i Butikken. Salg via Internetbutikken sker på grundlag af nærværende vilkår, som hver kunde bør læse før afgivelse af en ordre. Afgivelse af en ordre anses som accept af vilkårene.
1.3. Sælgeren informerer om, at Kunden kan kontakte Sælgeren på følgende måder:
a) ved at sende post til adressen: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen,
b) via e-mail på: kundeservice@nutridome.dk
c) telefonisk på nummeret: (+45) 78722453 (Kundeservice er åben mandag til fredag kl. 8.00–16.00; opkald takseres i henhold til kundens teleoperatør).
1.4. Sælgeren, som er dataansvarlig, oplyser, at de personoplysninger, Kunden giver, behandles i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 (GDPR). Oplysningerne behandles med henblik på at gennemføre ordren, yde kundeservice samt – med Kundens samtykke – til markedsføringsformål. Oplysningerne kan videregives til tjenesteudbydere, der leverer ydelser nødvendige for at fuldføre ordren. Hver Kunde har ret til indsigt i sine data, berigtigelse, sletning, begrænsning af behandling, dataportabilitet samt ret til at gøre indsigelse mod behandlingen. Kunden har også ret til at trække sit samtykke tilbage til enhver tid og til at indgive en klage til den kompetente databeskyttelsesmyndighed.
1.5. Når følgende udtryk anvendes i Vilkårene, skal de forstås som:
a) Køber / Kunde – en fysisk person med fuld rets- og handleevne, som foretager køb i Internetbutikken til formål, der ikke vedrører vedkommendes erhvervsmæssige eller professionelle aktivitet, og i overensstemmelse med nærværende vilkår.
b) Sælger – Abriga Sp. z o.o., et polsk anpartsselskab, som driver internetbutikken på www.nutridome.dk. Sælgeren er ansvarlig for salget af de produkter, der tilbydes på hjemmesiden, for ordrebehandling samt for organisering af kampagner og salgsfremmende aktiviteter. Virksomheden opererer i overensstemmelse med polsk lovgivning som en EU-registreret erhvervsdrivende og sælger produkter til forbrugere i Danmark.
c) Forbruger – en Kunde, der er en fysisk person, som indgår en retshandel med Sælgeren til formål, der ikke er relateret til vedkommendes erhvervsmæssige eller professionelle aktivitet. Bestemmelserne i Vilkårene, der vedrører Forbrugere, gælder ligeledes for fysiske personer, der er omfattet af den beskyttelse, som følger af Den Europæiske Unions forbrugerretlige regler.
d) Bestillingsformular – en interaktiv formular i Internetbutikken, der gør det muligt at afgive en ordre, især ved at tilføje Produkter til den elektroniske indkøbskurv samt angive betingelserne for købsaftalen, herunder leverings- og betalingsmetode.
e) Kundekonto – en individuel profil oprettet af Kunden i Internetbutikkens system, identificeret ved Kundens e-mailadresse, hvor Kundens oplysninger og information om afgivne ordrer opbevares. Login sker ved hjælp af en bekræftelseskode, der sendes til Kundens e-mail. Oplysningerne behandles i overensstemmelse med forordning (EU) 2016/679 (GDPR).
f) Newsletter – elektronisk kommunikation, der sendes med Kundens samtykke, og som indeholder information om Internetbutikken, produkter, nyheder og kampagner. Kunden kan til enhver tid afmelde abonnementet uden omkostninger.
g) Produkt – enhver vare eller tjenesteydelse, herunder digitalt indhold eller en digital tjeneste, der tilbydes Forbrugeren i Internetbutikken som led i en købsaftale eller tjenesteydelsesaftale.
h) Købsaftale – en aftale indgået på afstand mellem Sælgeren og Forbrugeren via Internetbutikken, hvor Sælgeren forpligter sig til at levere Produktet eller udføre en tjenesteydelse, og Forbrugeren forpligter sig til at betale den aftalte pris. Aftalen anses for indgået, når Sælgeren sender Forbrugeren en bekræftelse på, at ordren er accepteret og taget til behandling.
i) Bestilling – den handling, hvor Kunden via Internetbutikken afgiver en ordre på et Produkt ved at vælge varer, angive antal samt oplyse de data, der er nødvendige for at indgå og gennemføre Købsaftalen. Købsaftalen anses for indgået, når Sælgeren sender Forbrugeren en bekræftelse på, at ordren er accepteret og taget til behandling.
1.6. Disse vilkår kan ændres. De ændrede vilkår gælder fra den dato, de offentliggøres i Internetbutikken, og finder kun anvendelse på bestillinger, der afgives efter ikrafttrædelsen. Bestillinger afgivet før ændringen behandles i henhold til den version af vilkårene, der var gældende på tidspunktet for bestillingen.
1.7. Internetbutikken sælger udelukkende til Forbrugere til personlige formål, der ikke er relateret til erhvervsmæssig eller professionel aktivitet. Salg til personer eller enheder, der køber Produkter med henblik på videresalg, er forbudt.
1.8. Sælgeren benytter ikke alternative tvistløsningsprocedurer i forbrugerforhold vedrørende aftaler indgået via Internetbutikken og er ikke forpligtet til at deltage i sådanne procedurer, medmindre en sådan forpligtelse følger af ufravigelige retsregler.
1.9. Sælgeren oplyser, at den europæiske platform for online tvistbilæggelse (ODR) er tilgængelig for Forbrugere. Platformen giver mulighed for udenretslig løsning af tvister vedrørende onlinekøb og findes på: https://ec.europa.eu/consumers/odr
1.10. Disse vilkår finder anvendelse på aftaler indgået mellem Sælgeren og Forbrugeren via Internetbutikken.
1.11. Købsaftalen mellem Sælgeren og Forbrugeren indgås på dansk i overensstemmelse med den lovgivning, der er relevant for den pågældende sprogversion af Internetbutikken og disse vilkår, uden at det berører den beskyttelse, som Forbrugeren har i henhold til ufravigelige regler i lovgivningen i det land, hvor vedkommende har sin sædvanlige bopæl.
1.12. Parterne i Købsaftalen, der indgås som følge af en afgivet Bestilling, er Sælgeren og Forbrugeren. I henhold til Købsaftalen forpligter Sælgeren sig til at overføre ejendomsretten til Produktet til Forbrugeren og levere det i overensstemmelse med aftalens vilkår, mens Forbrugeren forpligter sig til at betale Produktets pris sammen med leveringsomkostningerne og modtage Produktet.
2. BESTILLINGER
2.1. Afgivelse af en Bestilling i Internetbutikken er ensbetydende med, at Forbrugeren bevidst accepterer disse vilkår, inden bestillingen gennemføres.
2.2. Ved at acceptere disse vilkår giver Forbrugeren samtykke til, at fakturaen samt eventuelle kreditnotaer udstedes og sendes elektronisk til den e-mailadresse, der er angivet i Bestillingen. Hvis Forbrugeren ikke ønsker at modtage elektroniske fakturaer eller trækker sit samtykke tilbage, kan vedkommende kontakte Sælgeren på kundeservice@nutridome.dk og oplyse en postadresse, hvortil fakturaen vil blive sendt i papirform.
2.3. Afsendelse af den elektroniske faktura til den e-mailadresse, som Forbrugeren har angivet i Bestillingen, anses som levering af fakturaen. Forbrugeren kan sende eventuelle bemærkninger vedrørende fakturaen til Sælgeren elektronisk.
2.4. Internetbutikken sælger Produkter ved forsendelse. Kun nye Produkter er tilgængelige i sortimentet. Oplysninger om Produktets pris, dets egenskaber, kvalitet og væsentlige karakteristika samt om leveringsomkostningerne er tilgængelige på Internetbutikkens hjemmeside og angivet ved det pågældende Produkt, idet leveringsomkostningerne fastsættes på den måde, der er beskrevet i punkt 3.7 nedenfor.
2.5. Alle Produkter, der er tilgængelige i Internetbutikken, findes fysisk på lageret, og lagerstatus opdateres dagligt. Oplysninger om Produkternes tilgængelighed kan dog ændre sig uden forudgående varsel. Butikken forbeholder sig retten til ikke at gennemføre en Bestilling, hvis et Produkt er udsolgt, hvilket Forbrugeren vil blive informeret om uden unødig forsinkelse.
2.6. Butikken forbeholder sig, at tilføjelse af et Produkt til indkøbskurven ikke udgør en reservation.
2.7. Bestillinger af Produkter afgives ved korrekt udfyldelse af Bestillingsformularen, der er tilgængelig på Internetbutikkens hjemmeside. Efter afgivelsen modtager Forbrugeren en bekræftelse på modtagelsen af Bestillingen på den e-mailadresse, der er angivet. Sælgeren er ikke ansvarlig for manglende levering af e-mailen af tekniske årsager, som Sælgeren ikke har indflydelse på.
2.8. Bestillinger kan afgives af registrerede personer, der har en Konto i Internetbutikken.
2.9. Butikken forbeholder sig retten til at sætte behandlingen af en Bestilling i bero, hvis den ikke indeholder de nødvendige oplysninger til gennemførelse, eller hvis de angivne oplysninger er forkerte. Butikken vil kontakte Forbrugeren telefonisk eller via e-mail for at indhente eller supplere manglende oplysninger. Hvis der ikke opnås kontakt inden for 7 dage fra datoen for Bestillingen, har Butikken ret til at annullere Bestillingen og refundere de indbetalte beløb til Forbrugeren.
2.10. Butikken forbeholder sig retten til at annullere Bestillingen, hvis den fulde pris for en forudbetalt Bestilling ikke er betalt inden for 7 dage fra datoen for afgivelsen. I sådanne tilfælde refunderer Butikken de beløb, som Forbrugeren måtte have indbetalt.
3. ORDREBEHANDLING OG LEVERING
3.1. Butikken behandler Bestillinger inden for 5–8 hverdage, regnet fra det tidspunkt, hvor betalingen fra Forbrugeren er registreret.
3.2. Ved ordrebehandling forstås overgivelsen af den færdigpakkede forsendelse til kurervirksomheden. Forbrugeren vil blive informeret pr. e-mail om afsendelsen og modtage et trackingnummer.
3.3. Forbrugeren kan følge forsendelsen med de købte Produkter via hjemmesiden for den kurervirksomhed, der udfører leveringen.
3.4. Butikken forbeholder sig, at leveringstiden for Produkter købt via Internetbutikken afhænger af den valgte transportmetode samt leveringsadressen.
3.5. Butikken forbeholder sig, at behandlingstiden og leveringstiden for Bestillinger kan være forlænget i kampagneperioder eller omkring helligdage. Sælgeren vil gøre sit bedste for at overholde de angivne behandlingstider.
3.6. Hvis der opstår vanskeligheder med at behandle Bestillingen, vil Forbrugeren blive informeret herom uden unødig forsinkelse via elektronisk kommunikation. I tilfælde, hvor der opstår omstændigheder, der forpligter Butikken til at tilbagebetale beløb, som Forbrugeren har indbetalt til Butikkens konto, finder bestemmelserne i punkt 10 i Vilkårene med titlen „Tilbagebetalinger og overskydende betalinger“ anvendelse.
3.7. Leveringsomkostningerne angives hver gang i ordreoversigten. Forsendelser udføres via de kurervirksomheder, som Butikken samarbejder med.
3.8. Under hensyntagen til bestemmelserne i punkt 1.7 forbeholder Butikken sig retten til at afvise en Bestilling, hvis den vedrører køb af store mængder Produkter eller køb, der er beregnet til videresalg med profit for øje.
4. PRISER OG RABATTER
4.1. Alle priser angivet af Butikken er i danske kroner (DKK). I den fulde Produktbeskrivelse angives bruttoprisen, som inkluderer den gældende moms. Prisen, der er angivet ved hvert Produkt, er bindende på det tidspunkt, hvor Forbrugeren afgiver Bestillingen.
4.2. Butikken forbeholder sig retten til at ændre priserne på de Produkter, der er tilgængelige i sortimentet, til at introducere nye Produkter samt til at gennemføre eller aflyse kampagner på butikkens hjemmeside eller foretage ændringer heri, forudsat at sådanne ændringer ikke påvirker Bestillinger, der allerede er afgivet.
4.3. For Produkter omfattet af en kampagne afgøres rækkefølgen for behandling af Bestillinger efter tidspunktet for deres modtagelse, forudsat at Bestillingen er korrekt afgivet i det elektroniske salgssystem.
4.4. Alle kampagner, specialtilbud, rabatter og prisnedsættelser i Butikken kan ikke kombineres med hinanden.
4.5. Kampagner og udsalg er tids- eller mængdebegrænsede.
4.6. Forbrugeren kan ikke kræve tilbagebetaling af forskellen mellem kampagneprisen og standardprisen, hvis Bestillingen er afgivet før eller efter kampagneperioden.
4.7. Sælgeren oplyser, at der kan gennemføres kampagner for Produkter med kort holdbarhed. Oplysningen om et Produkts holdbarhedsdato fremgår af dets produktside. Produkter med kort holdbarhed kan ikke reklameres over, hvis denne korte holdbarhed tydeligt er angivet, forudsat at perioden på tidspunktet for indgåelsen af Aftalen var tilstrækkelig til, at Produktet kunne anvendes fuldt ud i overensstemmelse med producentens anbefalinger, og Forbrugeren blev informeret herom inden afgivelsen af Bestillingen.
5. ANSVAR FOR MANGLER VED PRODUKTET OG REKLAMATIONSBEHANDLING
5.1. Reglerne for indgivelse af reklamationer ved mangler ved Produktet, når Køberen er en Forbruger eller en erhvervsdrivende, der nyder forbrugerbeskyttelse, og Produktet er i strid med Købsaftalen, er følgende:
5.1.1. Sælgeren er ansvarlig over for Forbrugeren for Produktets overensstemmelse med Købsaftalen i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning, uden at det berører den beskyttelse, som følger af ufravigelige regler i det land, hvor Forbrugeren har sin sædvanlige bopæl.
Hvis Produktet viser sig at være i strid med Købsaftalen, har Forbrugeren ret til at indgive en reklamation i overensstemmelse med proceduren angivet i disse Vilkår.
5.1.2. Sælgeren er forpligtet til at levere et Produkt, der er frit for mangler og i overensstemmelse med Købsaftalen. Ingen bestemmelser i disse Vilkår udelukker eller begrænser Forbrugerens rettigheder i henhold til gældende dansk lovgivning.
5.1.3. En Forbruger, der gør brug af sine rettigheder i tilfælde af, at Produktet ikke er i overensstemmelse med Købsaftalen, kan kræve reparation eller ombytning af Produktet i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelsesregler.
5.1.4. Sælgeren foretager reparation eller ombytning af Produktet inden for rimelig tid fra det tidspunkt, hvor Sælgeren er blevet informeret af Forbrugeren om manglende overensstemmelse med Købsaftalen. Sælgeren afholder alle omkostninger forbundet med reparationen eller ombytningen af Produktet.
5.1.5. I tilfælde af et Produkt, der skal repareres eller ombyttes, er Forbrugeren forpligtet til at stille Produktet til rådighed for Sælgeren. Sælgeren afhenter Produktet hos Forbrugeren for egen regning. Sælgeren leverer et Produkt, der er i overensstemmelse med Købsaftalen, samtidig med at det mangelfulde Produkt afhentes – i overensstemmelse med Sælgerens beslutning (jf. punkt 7.4 i Vilkårene).
5.1.6. Hvis Forbrugeren gør brug af retten til prisafslag, tilbagebetaler Sælgeren det skyldige beløb uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra den dag, hvor Sælgeren modtager Forbrugerens erklæring om prisafslag.
Hvis Forbrugeren udøver retten til at ophæve aftalen, sender Forbrugeren straks Produktet tilbage til Sælgeren for Sælgerens regning, og Sælgeren tilbagebetaler prisen uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra modtagelsen af Produktet eller dokumentation for afsendelsen.
6. LEVERINGSKLAGER
6.1. Kunden skal kontrollere forsendelsens tilstand, før modtagelsen bekræftes, især for at vurdere, om forsendelsen er beskadiget eller mangler, og Kunden skal kontrollere forsendelsens indhold umiddelbart efter åbning. Hvis Kunden opdager, at forsendelsen er gået tabt eller beskadiget under transporten, kan de:
- nægte at modtage forsendelsen fra kurerfirmaet og udfylde en skadesrapport,
- acceptere forsendelsen og rapportere uregelmæssigheden (klagen) til kurerfirmaet inden for højst 7 dage fra modtagelsesdatoen,
- acceptere forsendelsen og rapportere uregelmæssigheden (klagen) til Sælgeren inden for højst 7 dage fra modtagelsesdatoen, hvorefter Sælgeren skal indgive en klage til kurerfirmaet. Kunden kan indgive en klage til Sælgeren på den måde, der er angivet i afsnit 7.2 i Vilkår og betingelser.
6.2. Hvis reklamationen vedrører en beskadiget forsendelse eller produkter, der er beskadiget under transport, skal kunden, hvis det er muligt, give sælgeren en skadesrapport udarbejdet af leveringsfirmaet sammen med fotodokumentation, der viser skaden på: pakkens yderside, emballagens inderside, de beskadigede produkter og forsendelsesetiketten.
7. ØVRIGE REKLAMATIONSREGLER
7.1. Sælgeren modtager henvendelser og reklamationer samt giver information vedrørende Produkterne mundtligt, skriftligt, via e-mail eller gennem elektroniske formularer tilgængelige på følgende adresse: Returneringer og klager. Sælgerens kontaktoplysninger er angivet i punkt 7.2 nedenfor.
7.2. For at indgive en reklamation skal Forbrugeren fremsætte en klar erklæring til Sælgeren ved at kontakte ham på en af følgende måder eller på en anden effektiv måde:
a) via e-mail på: returns@nutridome.dk, eller
b) telefonisk på: (+45) 78722453 (kundeservice åben mandag–fredag kl. 8.00–16.00), eller
c) skriftligt på følgende adresse: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen.
Forbrugeren kan også benytte returformularen, som findes via følgende link: RETURFORMULAR
7.3. For at kunne identificere og behandle reklamationen er Forbrugeren forpligtet til at give eller vedlægge følgende oplysninger: navn og efternavn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, genstanden for reklamationen samt ordrenummer med angivelse af krav, alle omstændigheder der begrunder reklamationen, og – når reklamationen indgives på grundlag af pkt. 5 eller 6 i Vilkårene – datoen for konstatering af manglen/manglende overensstemmelse samt fotos, der dokumenterer manglen/manglende overensstemmelse. Derudover, når reklamationen indgives på grundlag af pkt. 6, en skadesrapport (pkt. 6.2 i Vilkårene).
7.4. På grundlag af de oplysninger, som Forbrugeren har givet, træffer Sælgeren hver gang beslutning om, hvorvidt Forbrugeren er forpligtet til at returnere det mangelfulde Produkt. Medmindre andet følger af ufravigelige regler, herunder forbrugerrettighedsloven, kan Sælgeren ikke behandle reklamationen, hvis Produktet ikke returneres af Forbrugeren.
7.5. Forsendelsen med det returnerede Produkt skal sikres på en måde, der forhindrer skader under transporten.
7.6. Sælgeren oplyser, at Forbrugerens subjektive oplevelser og individuelle præferencer (f.eks. at en duft, læbestiftsfarve eller foundationfarve ikke passer Forbrugeren) ikke betyder, at Produktet er mangelfuldt eller i strid med aftalen.
– Individuel overfølsomhed eller allergisk reaktion på det leverede Produkt udgør heller ikke en mangel. Mangler ved gaver og andre gratis ydelser, der ikke er en del af Bestillingen, udgør heller ikke en mangel.
– Produktbilleder spiller en vigtig rolle i købsprocessen, og Sælgeren lægger stor vægt på nøjagtigheden af de billeder, der offentliggøres i Internetbutikken. Vi gør dog opmærksom på, at billederne kun er vejledende, og at Produktets faktiske udseende kan afvige en smule fra det, som vises på hjemmesiden.
7.7. Efter indgivelse af reklamationen modtager Forbrugeren detaljerede oplysninger om de næste trin i reklamationsprocessen.
7.8. Behandlingen af reklamationen er mulig, når Forbrugeren har leveret alle de oplysninger og dokumenter, der kræves i henhold til Vilkårene, og som er nødvendige for at vurdere reklamationen.
7.9. Sælgeren vil besvare reklamationen uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra modtagelsen. Svaret kan gives i samme form, som reklamationen blev indgivet. Tilbagebetaling sker med samme betalingsmetode, som Forbrugeren anvendte til at betale for Bestillingen (til det bankkontonummer, der er angivet i returformularen, eller via den anvendte betalingsplatform).
8. FORTRYDELSE AF AFTALEN
8.1. Sælgeren oplyser, at Forbrugeren har ret til at fortryde købsaftalen om Produktet indgået via Internetbutikken inden for 14 dage fra den dag, hvor Produktet blev leveret, uden at angive nogen grund. Den detaljerede fortrydelsesprocedure er beskrevet i betingelserne for fortrydelse af aftalen.
8.2. Fristen for at fortryde købsaftalen udløber 14 kalenderdage efter den dag, hvor Forbrugeren fik det købte Produkt i sin besiddelse, eller hvor en tredjepart – anden end transportøren og udpeget af Forbrugeren – fik Produktet i sin besiddelse.
Hvis købsaftalen omfatter flere Produkter, der leveres separat, i partier eller i dele, udløber fortrydelsesfristen 14 kalenderdage efter den dag, hvor Forbrugeren fik det sidste Produkt, den sidste leverance eller den sidste del i sin besiddelse, eller hvor en tredjepart – anden end transportøren og udpeget af Forbrugeren – fik det sidste Produkt, den sidste leverance eller den sidste del i sin besiddelse.
8.3. For at overholde fristen for at fortryde købsaftalen er det tilstrækkeligt, at Forbrugeren inden udløbet af 14-dagesperioden sender en entydig erklæring om fortrydelse til Sælgeren i en af de former, der er angivet i punkt 7.2 i Vilkårene ovenfor.
8.4. Ved en gyldig fortrydelse anses købsaftalen for ikke indgået. Produktet skal returneres i uændret stand, medmindre det er blevet brugt i det omfang, der er nødvendigt for at fastslå dets art, egenskaber og funktion. Forbrugeren er ansvarlig for enhver værdiforringelse af Produktet som følge af brug ud over dette nødvendige omfang, i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelsesregler.
8.5. Forbrugeren er forpligtet til at returnere Produktet uden unødig forsinkelse og senest 14 kalenderdage efter den dag, hvor erklæringen om fortrydelse blev afgivet. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt, at forsendelsen af Produktet sker inden fristens udløb.
Det returnerede Produkt skal sendes til følgende adresse: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen.
8.6. Omkostningerne ved at returnere Produktet til Sælgeren bæres af Forbrugeren, medmindre Sælgeren beslutter andet. Disse omkostninger svarer til de almindelige forsendelsesomkostninger i henhold til taksterne hos post- eller kurertjenester. Forbrugeren kan orientere sig om eksempler på sådanne takster på udvalgte operatørers hjemmesider. Derudover bærer Forbrugeren de direkte omkostninger forbundet med returneringen af Produktet, såsom udgifter til emballering af forsendelsen.
8.7. Sælgeren er forpligtet til uden unødig forsinkelse og senest 14 kalenderdage efter modtagelsen af Forbrugerens erklæring om fortrydelse at tilbagebetale alle betalinger foretaget af Forbrugeren, herunder omkostningerne ved levering af Produktet.
Sælgeren kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil Produktet er modtaget retur, eller indtil Forbrugeren har fremlagt dokumentation for, at Produktet er afsendt – alt efter hvad der indtræffer først.
Tilbagebetalingen sker ved brug af samme betalingsmetode, som Forbrugeren anvendte ved afgivelse af Bestillingen, medmindre Forbrugeren har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetalinger og overskydende betalinger er nærmere reguleret i punkt 10 i Vilkårene.
8.8. Hvis Forbrugeren har valgt en anden leveringsmetode end den billigste almindelige leveringsmetode, som Sælgeren tilbyder, er Sælgeren ikke forpligtet til at tilbagebetale de ekstra omkostninger, som Forbrugeren har afholdt.
8.9. Fortrydelsesretten gælder ikke for Forbrugeren i de tilfælde, der er fastsat i de gældende forbrugerbeskyttelsesregler, herunder især for aftaler:
a) hvor Produktet er fremstillet efter Forbrugerens specifikationer eller tydeligt tilpasset Forbrugerens individuelle behov,
b) hvor Produktet er af en sådan art, at det hurtigt kan forringes eller har en kort holdbarhed,
c) hvor Produktet leveres i en forseglet emballage, som af hensyn til sundhed eller hygiejne ikke kan returneres, hvis forseglingen er blevet brudt efter levering.
8.10. Forbrugeren har ret til at returnere et Produkt, der er blevet åbnet og kontrolleret i det omfang, der er nødvendigt for at fastslå dets art, egenskaber og funktion, medmindre returnering er umulig af hensyn til sundhed eller hygiejne, jf. punkt 8.9, litra c) ovenfor. I sådanne tilfælde er Forbrugeren ansvarlig for en eventuel værdiforringelse af Produktet, jf. punkt 8.4 ovenfor.
9. FORMER FOR BETALING
9.1. Forbrugeren kan vælge følgende betalingsformer for det bestilte Produkt:
a) forudbetaling – via et af de betalingssystemer, som Internetbutikken accepterer, eller via bankoverførsel; behandlingen af Bestillingen påbegyndes, når Internetbutikken modtager bekræftelse fra betalingsudbyderen om, at transaktionen er gennemført korrekt, og ved bankoverførsel – når betalingen er registreret på Sælgerens konto,
b) kortbetaling – Internetbutikken accepterer Visa- og MasterCard-kort. Information om, at Bestillingen er modtaget, sendes til Forbrugeren på den angivne e-mailadresse.
9.2. Behandling af betalingstransaktioner med betalingskort finder sted på sikre sider tilhørende virksomheder, der formidler onlinebetalinger, ved brug af SSL-kryptering. Internetbutikken har ingen adgang til Forbrugerens kortdata og lagrer dem ikke i sit system.
10. TILBAGEBETALINGER OG TOO BETALINGER
10.1. Hvis der opstår en forpligtelse til at tilbagebetale beløb betalt af Forbrugeren, foretager Internetbutikken tilbagebetalingen uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage ved brug af den samme betalingsmetode, som Forbrugeren anvendte ved afgivelsen af Bestillingen, medmindre andet er aftalt.
10.2. Internetbutikken forbeholder sig retten til at verificere identiteten på den Forbruger, der anmoder om tilbagebetaling. Internetbutikken er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende tilbagebetaling, hvis Forbrugeren – trods opfordring – ikke fremsender de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre tilbagebetalingen.
10.3. Internetbutikken er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket tilbagebetaling, hvis dette skyldes, at Forbrugeren har oplyst forkerte personoplysninger eller et forkert bankkontonummer.
10.4. Tilbagebetaling for de bestilte Produkter kan ske helt eller delvist, afhængigt af omfanget af den godkendte reklamation.
10.5. Alle tilbagebetalinger foretages elektronisk – til den konto, Forbrugeren har angivet, eller ved brug af den samme betalingsmetode, som blev anvendt ved købet.
11. SIKKERHED OG FORTROLIGHED AF PERSONOPLYSNINGER
11.1. Forbrugernes personoplysninger behandles af Abriga Sp. z o.o. med hjemsted i Radom udelukkende med henblik på behandling af Bestillinger, kundeservice og opfyldelse af juridiske forpligtelser. Oplysningerne behandles i det omfang, det er nødvendigt for korrekt gennemførelse af salgsprocessen, i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Hver Forbruger har ret til indsigt i sine oplysninger, til berigtigelse, sletning samt til at udøve de øvrige rettigheder, der følger af lovgivningen.
11.2. Personoplysninger beskyttes på en måde, der sikrer deres sikkerhed og fortrolighed, ved anvendelse af passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, som forhindrer uautoriseret adgang.
11.3. Hvis Forbrugeren giver særskilt samtykke, kan personoplysninger behandles af Internetbutikken til de formål, der fremgår af det pågældende samtykke, f.eks. til at informere Forbrugeren om nye produkter, kampagner og tjenester, der er tilgængelige i Internetbutikken.
11.4. Hvis Forbrugeren giver særskilt samtykke hertil, kan personoplysninger overdrages til behandling hos en anden enhed angivet i samtykket, herunder med henblik på, at Internetbutikken kan indhente oplysninger om Forbrugerens tilfredshed med Produktet eller med den service, Internetbutikken har ydet.
11.5. Forbrugere i Internetbutikken har ret til indsigt i deres personoplysninger, til at få dem rettet samt til at anmode om deres sletning.
12. NEWSLETTER
12.1. Newsletteren er en tjeneste, der består i periodisk udsendelse af et informationsbrev og markedsføringsbeskeder til den e-mailadresse, som Forbrugeren har angivet. Forbrugeren kan til enhver tid tilmelde sig eller afmelde sig nyhedsbrevet. Abonnementet er frivilligt og gratis. Afmelding af nyhedsbrevet kan ske når som helst ved at klikke på afmeldingslinket i hver udsendt besked eller ved at ændre indstillingerne i Forbrugerens konto.
12.2. Forbrugerens personoplysninger behandles med henblik på udsendelse af nyhedsbrevet, fremsendelse af markedsføringsindhold, gennemførelse af statistiske analyser samt sikring af tjenestens sikkerhed og korrekte funktion. Disse oplysninger behandles i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning og udelukkende af enheder, der er autoriseret til at behandle dem på vegne af Internetbutikken.
13. COOKIES
I nærværende Vilkår anvender vi udtrykket "cookies" om såkaldte cookies og andre lignende teknologier, som er omfattet af Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2002/58/EF af 12. juli 2002 om behandling af personoplysninger og beskyttelse af privatlivets fred i den elektroniske kommunikationssektor.
13.1. Hvad er cookies? Cookies er små datafiler, som browseren gemmer på brugerens computer eller andet udstyr. De gør det lettere for browseren at navigere på hjemmesiden, men de indsamler ikke selv nogen oplysninger, der er gemt på computeren eller i filer. Cookies, der gemmes på enheden, kan forbedre browseroplevelsen ved at gøre det muligt at tilpasse hjemmesiderne bedre til brugerens behov. For at beskytte brugernes privatliv giver browseren kun adgang til cookies fra den hjemmeside, som har sendt dem.
13.2. Hvad bruger vi cookies til? Vi anvender cookies for bedre at forstå, hvordan brugerne anvender vores hjemmesider, hvilket gør det muligt for os at tilpasse indholdet til deres individuelle behov og forbedre brugeroplevelsen. Cookies gemmer blandt andet, hvilken browser brugeren anvender, og eventuelle ekstra browserudvidelser. De gemmer også brugerens præferencer, f.eks. sprog og region. Disse oplysninger gemmes som standardindstillinger og anvendes ved brugerens næste besøg. Cookies gør det også muligt at bedømme sider og udfylde kommentarskemaer.
13.3. Hvilke typer cookies findes der?
13.3.1. Strengt nødvendige cookies – disse cookies er nødvendige for, at brugeren kan bevæge sig rundt på hjemmesiden og anvende dens funktioner. Uden dem ville tjenester som registrering og login ikke være mulige. Denne type cookies indsamler ikke oplysninger, som kan bruges til markedsføring, og de husker ikke, hvilke sider brugeren har besøgt.
13.3.2. Præstationscookies – disse cookies indsamler oplysninger om, hvordan brugeren anvender hjemmesiden (f.eks. hvilke sider der besøges oftest). De indsamler ikke oplysninger, der kan identificere brugeren, og alle data er anonyme. De bruges til at forbedre hjemmesidens ydeevne.
13.3.3. Funktionelle cookies – disse cookies husker de valg, brugeren foretager (f.eks. brugernavn, sprogpræferencer) og gør det muligt at tilpasse hjemmesiden til brugerens behov. De bruges til at huske ændringer af skriftstørrelse og -type samt andre dele af hjemmesiden, som brugeren kan tilpasse. De er også nødvendige for at kunne se videoer eller kommentere på blogs. Oplysningerne, som disse cookies indsamler, kan gemmes anonymt og kan ikke bruges til at spore andre hjemmesider, som brugeren besøger.
13.3.4. Målrettede cookies – disse cookies bruges til at vise reklamer eller beskeder, der er tilpasset brugeren og dennes interesser. Denne type cookies kan være forbundet med andre tjenester, f.eks. sociale medier.
13.3.5. Midlertidige og permanente cookies – de fire ovennævnte typer cookies kan være enten midlertidige (sessionscookies) eller permanente (vedvarende cookies). Sessionscookies indsamler oplysninger om brugerens aktiviteter kun under én enkelt session. En session starter, når hjemmesiden åbnes, og slutter, når den lukkes, hvilket sletter cookies. Permanente cookies forbliver på enheden i en bestemt periode og aktiveres automatisk ved brugerens næste besøg.
13.4. Hvordan blokerer eller sletter man cookies? Hvis brugeren beslutter, at brugen af cookies ikke er ønsket, kan cookies nemt slettes fra browserens cookie-mappe. Browserindstillingerne kan også ændres, så cookies blokeres, eller så der vises en advarsel, inden cookies gemmes. Detaljerede oplysninger findes i hver browsers menu. Hvis funktionen til at håndtere cookies blokeres, kan hjemmesiderne stadig bruges, men visse funktioner kan være begrænsede.
14. ANMELDELSER I INTERNETBUTIKKEN
14.1. Forbrugeren i Internetbutikken har mulighed for frivilligt og uden omkostninger at afgive en anmeldelse om sit køb. En anmeldelse kan omfatte en vurdering, en skriftlig anmeldelse eller et billede af det købte Produkt.
14.2. Efter gennemført transaktion i Internetbutikken videregiver Sælgeren de oplysninger, der er nødvendige for at sende en invitation til at afgive en anmeldelse (navn, e-mailadresse, ordrenummer, købsdato og oplysninger om de bestilte Produkter), til virksomheden, der håndterer processen med indsamling af anmeldelser. Spørgeskemaer og hele processen administreres af Judge.me Ltd, med adresse c/o Buckworths 2nd Floor, 1-3 Worship Street, London, England, EC2A 2AB (herefter: ”Judge.me”). Judge.me sender en e-mail til Forbrugeren med en anmodning om at bedømme købet og et link til en onlineformular, som gør det muligt at afgive en anmeldelse, besvare spørgsmål fra Sælgeren, tilføje sin egen vurdering samt uploade et billede af Produktet. Hvis Forbrugeren ikke afgiver en anmeldelse efter den første invitation, har Judge.me ret til at sende en påmindelse.
14.3. Anmeldelser kan kun indsendes af personer, der faktisk har foretaget køb i Internetbutikken.
14.4. Anmeldelser afgivet af Forbrugere offentliggøres af Sælgeren i Internetbutikken.
14.5. Forbrugerne må ikke bruge anmeldelser til ulovlige formål, herunder til handlinger, der krænker god skik, reglerne om fair konkurrence, immaterielle rettigheder eller Sælgerens eller tredjemands personlige rettigheder.
14.6. Anmeldelser må kun vedrøre Produkter, der faktisk er blevet købt. Det er ikke tilladt at gennemføre fiktive transaktioner med henblik på at indsende anmeldelser. Det er også forbudt for Sælgeren eller dennes medarbejdere – uanset ansættelsesform – at indsende anmeldelser.
14.7. Hver Forbruger har ret til at slette sin egen anmeldelse når som helst.
14.8. De detaljerede regler for afgivelse af anmeldelser findes på Judge.me’s hjemmeside på følgende adresse: https://judge.me/content-policy
15. SPØRGSMÅL
Alle Forbrugere kan regne med vores hjælp og support. Alle spørgsmål, kommentarer eller forslag bedes sendt til følgende e-mailadresse: kundeservice@nutridome.dk
16. AFSLUTTENDE BESTEMMELSER
16.1. Alt indhold, der stilles til rådighed på Internetbutikkens hjemmeside, er ophavsretligt beskyttet og tilhører Sælgeren eller de enheder, som Sælgeren har indhentet tilladelse fra til at offentliggøre indholdet. Disse rettigheder er beskyttet i henhold til ophavsretslovgivningen og beslægtede rettigheder, der gælder inden for Den Europæiske Union. Enhver form for reproduktion, kopiering eller distribution af hele eller dele af dette indhold uden Sælgerens skriftlige samtykke er forbudt.
16.2. Sælgeren forbeholder sig retten til at ændre Vilkårene af væsentlige grunde. Ved væsentlige grunde forstås:
a) krav om at tilpasse Vilkårene til gældende lovgivning og/eller beslutninger truffet af kompetente offentlige myndigheder vedrørende levering af elektroniske tjenester af Sælgeren, som påvirker de gensidige rettigheder og forpligtelser mellem Forbrugeren og Sælgeren,
b) ændringer i fortolkningen af almindeligt gældende lovgivning (som påvirker Vilkårene), som følge af domstolsafgørelser, beslutninger, anbefalinger eller retningslinjer udstedt af relevante myndigheder,
c) forbedring af kundeservicen,
d) udvidelse eller ændring af Internetbutikkens funktionalitet,
e) indførelse af nye elektroniske tjenester og/eller ændring af de tekniske og/eller teknologiske betingelser for levering af elektroniske tjenester (herunder opdatering af de tekniske krav angivet i disse Vilkår),
f) nødvendigheden af at rette fejl og/eller tastefejl i Vilkårene,
g) ændring af Sælgerens oplysninger (herunder kontaktoplysninger, navne, e-mailadresser eller opdatering af links angivet i Vilkårene) eller andre oplysninger nævnt i Vilkårene.
16.3. For forhold, der ikke er reguleret i disse Vilkår, gælder de almindeligt gældende regler i dansk lovgivning.
16.4. Vilkårene træder i kraft den 18.11.2025.